• Lochem 1 - Vaassen 1 : lonkt de 2e klasse?

Aanstaande zondag speelt Lochem 1 tegen Vaassen 1. De ploeg van Henry Golstein heeft een uitstekende reeks achter de rug en verloor sinds 18 november nog maar 1 keer: van aartsrivaal Witkampers.

Zondag speelt Lochem tegen Vaassen en gezien de stand op de ranglijst zouden we de punten moeten kunnen pakken. Vaassen staat echter bekend als een taaie ploeg die niet makkelijk scoort, maar ook niet veel tegengoals krijgt.

Lochem 1 gaat dit seizoen onder Golstein steeds beter voetballen. De ploeg heeft veel kwaliteit, een surplus aan techniek voor de derde klasse en speelt haar beste wedstrijden tegen voetballende ploegen. Na 17 wedstrijden staan de geel-blauwen op de 2e plek en moeten alleen het sterke Wijhe boven zich dulden. In de tweede periode staat Lochem weliswaar bovenaan, maar voelt de hete adem in de nek van de Witkampers, die met 2 wedstrijden minder en met 1 verliespunt minder nog langszij kunnen komen.

Al met al lijkt promotie naar de tweede klasse, een hindernis die Sportclub Lochem in haar recente geschiedenis niet eerder nam, dichterbij dan ooit. Maar dan moet er zondag wel gewonnen worden van Vaassen. Dat kan alleen met steun van het Lochemse thuispubliek.....14.00 uur trappen we af op de Elze. Tot dan!