• Dick Lammertink Lochemse sportvrijwilliger van het jaar

Dick Lammertink is vanavond verkozen tot Lochemse sportvrijwilliger van het jaar. Hij kreeg van de drie genomineerde vrijwilligers de meeste stemmen.

Dick werd voorgedragen voor de prijs door het bestuur van Sportclub Lochem. Dit was de motivatie van het bestuur: "Dick is een vrijwilliger waar iedere vereniging van droomt. Een sympathieke vent, nooit te beroerd de handen uit de mouwen te steken, recht door zee en zeer loyaal. Al sinds 1962 is Dick lid van Sportclub Lochem. Hij is jarenlang speler en later trainer geweest en nadat hij het trainingsveld achter zich liet, heeft hij verschillende taken bij de club gehad. Zo was hij vijftien jaar wedstrijdsecretaris, is hij lid van de onderhoudsploeg en fungeert hij regelmatig als gastheer voor bezoekende teams.

Hij wordt voorgedragen vanwege een uitzonderlijke prestatie. In het kader van het 100-jarig bestaan van Sportclub Lochem stelde Dick een fototentoonstelling samen. Hij stopte ziel en zaligheid in het verzamelen van ruim 600 foto’s (het zijn er inmiddels 800, want Dick gaat gewoon door!) uit het roemruchte verleden van KDC, de Koolhazen, Blauw-Wit, Excelsior en andere voorlopers van Sportclub Lochem. De tentoonstelling was vorig jaar te zien tijdens de festiviteiten rondom 100 jaar sportclub Lochem en is daarna door Lochem gereisd en was te zien in Huize Gudula, De Hoge Weide, de Hal van het gemeentehuis en Het Stadshuus.

Zonder geschiedenis heeft een club geen toekomst en Dick is de onbezoldigd clubhistoricus van de vereniging. Daarvoor is Sportclub Lochem hem bijzondere dank verschuldigd en met veel genoegen wordt hij voorgedragen voor sportvrijwilliger van het jaar."