• MO15-1 wint overtuigend: toch nog kampioen

Alleen bij winst zou de klus zijn geklaard en jawel: de meiden van Sportclub Lochem MO15-1 zijn vanmiddag kampioen geworden.

In een enerverende wedstrijd tegen Keijenborgse Boys MO15-1 was de spanning in de eerste helft om te snijden. Hoewel Lochem al snel op een 2-0 voorsprong kwam sloeg de stemming ineens om. Voor de rust werd het binnen 2 minuten gelijk: 2-2.

Na een peptalk van trainer Ronald Zwiers werd de aanval al snel weer opgezocht, wat leidde tot een vroege 3-2 in de tweede helft. De tegenstanders bleven fel verdedigen en pas in de laatste tien minuten denderde de trein door en volgde een spervuur aan goals: 4-2, 5-2, 6-2 en in de laatste minuut 7-2.

Na het fluitsignaal vlogen de meiden elkaar in de armen, en even later ouders en opa's en oma's.

Daarna volgde de Champagne (fruitbubbels) op het veld, de confetti, een beker, cadeaus, mooie toespraken en overwinningsfriet met mayo in de kantine, en een rit door Lochem op de 'platte kar'.

Hoftijzer Lochem en Bello de trein, superbedankt voor het belangeloos inzetten en rondrijden van de meiden. En meiden, namens de hele club: VAN HARTE GEFELICITEERD!!!