• Onze troeven bij de Lochemse sportverkiezing van het jaar

Bij de Lochemse sportverkiezing van het jaar heeft Sportclub Lochem maar liefst vier ijzers in het vuur. Henny Ruiter is genomineerd voor sportvrijwilliger van het jaar en de MO11-1, de JO13-1 en Lochem 2 zijn genomineerd voor sportploeg van het jaar.

Jij stemt toch ook? Ga snel naar de website van Sportverkiezing Lochem en breng je stem uit!

Nominatie Henny Ruiter
Regelaar, organisator, animator en bovenal warm mens. Al sinds mensenheugenis is Henny Ruiter betrokken bij onze club. In verschillende rollen en altijd positief en optimistisch. Als speler, als voorzitter (van 1984 tot 1994), als leider van de veteranen, achter de bar op zaterdagmorgen, als sponsor van de boerenkoolavond en de sinterklaasviering en tot voor kort voorzitter van de club van 100.

Ongetwijfeld vergeten we dan nog wat functies. Maakt Henny geen punt van. Het gaat hem niet om de waardering. Hij geeft liever dan dat hij neemt. Verbinder bij uitstek, door zijn oprechte belangstelling voor iedereen binnen de club. Geniet net zoveel van een overwinning van het eerste als van een fijne wedstrijd bij de pupillen.

Sinds een paar jaar is hij elke thuiswedstrijd van Lochem 1 begeleider van Darjan Wamelink. Darjan woont in het Thomashuis in Lochem. Omdat hij in een rolstoel zit, is niet de tribune maar een plek langs de lijn de vaste plek van Darjan. Bij slecht weer is dat niet ideaal. Dus regelde Henny een speciale dug-out voor hem, zodat ze samen overdekt naar Lochem 1 kunnen kijken. Zelfs SBS6 kreeg er lucht van en maakte er een item over. Zodat Henny nu zelfs landelijke bekendheid geniet. Niet dat dat hoeft voor Henny. Maar bijzondere daden krijgen bijzondere aandacht.