• Goeie zaken in Deventer

Lochem doet hele goeie zaken in Deventer!

Omdat de weergoden ons eind januari niet goed gezind waren, werd de wedstrijd tussen Turkse Kracht en Sportclub Lochem afgelast en verplaatst naar zondag 31 maart. Dit was tevens de laatste wedstrijd voor Lochem in de 2e periode. Met een enigzins aangepaste maar zeker geen slechte selectie werd er om 14.30 afgetrapt tegen onze Turkse tegenstanders uit Deventer. De laatste 5 wedstrijden heeft Lochem niet gewonnen van deze geduchte tegenstander. Ook haalde de Turkse oefenmeester in de lokale media nog eens fijntjes aan dat Ruben Boonk nog nooit had gescoord had tegen zijn ploeg... of dat nou zo slim was?

Lochem begon in een aangepaste opstelling door een aantal afwezigen. 2 Spelers maakten hun debuut voor het eerste van Sportclub Lochem in de basisopstelling. De 16-jarige Thomas Meurs van de JO17-1 en Otto de Jonge van het tweede van SP Lochem. Lochem begon met hard werken en kansen creëren. Dat resulteerde na 10 minuten in een afstandsschot van Ruben Boonk, 0-1. Dit kunstje herhaalde hij 5 minuten later, 0-2 dus. Lochem bleef goed voetballen en binnen het half uur had Ruben Boonk het voor elkaar. Hattrick!! 0-3!!! Vlak voor rust kwam Lochem nog goed weg toen een vrijstaande speler van Turkse Kracht vrij kon intikken. Helaas voor hem stond hij in buitenspelpositie. Met een 0-3 op het scorebord gingen de Lochemers aan de thee.

Na rust gingen de mannen van Turkse Kracht op zoek naar een treffer en drongen ze Lochem terug op eigen helft. Door sterk verdedigend werk van heel het team bleef een tegengoal uit. Sterker nog, Ruben Boonk had er nog niet genoeg van en tekende 10 minuten voor tijd voor zijn 4e treffer! 0-4. De wedstrijd werd verder zonder grote problemen uitgespeeld.

Leuk was ook dat Erwin Mooibroek en Stijn Siebelink hun debuut mochten maken voor Sportclub Lochem 1. Stijn is wekelijks actief in de JO19-1, Erwin is zondags te bewonderen in het 2e van SP Lochem.

Door de  uitslagen op de andere velden is Lochem nog niet zeker van de 2e periode. de Witkampers wonnen met 1-2 bij Vaassen. Zij hebben nog 2 inhaalwedstrijden voor de 2e periode. Wel speelde koploper Wijhe'92 gelijk bij de nummer laatst op de ranglijst, Albatross. Hierdoor staat Lochem bovenaan op de ranglijst, echter wel met een wedstrijd meer gespeeld dan Wijhe. Wijhe komt dit seizoen nog op bezoek in Lochem dus heeft Lochem alles in eigen hand. Te beginnen volgende week thuis tegen Heeten. Om 14.00 uur trappen we af op sportpark "De Elze".

Tot dan!!