• Sendai Niko

Sendai Niko is een Japanse middelbare school van 120 jaar oud. De voetbalclub is 106 jaar oud. Sendai is een stad op 400 km ten noorden van Tokio. In Japan zijn de voetbalteams in het middelbare onderwijs van goed niveau.

Academisch gezien is Sendai Niko een van de hoogst gerangschikte scholen in de regio Tohoku in Japan. De voetbalclub bestaat uit 43 spelers in de leeftijd van 16-18 jaar oud. De spelers zijn mogelijk minder fysiek in vergelijking met Europese spelers, dus probeert men als een team te spelen. Gezien de resultaten van eerdere wedstrijden die Sendai Niko in Nederland speelde, zal het zeker een aanwinst zijn op de deelnemerslijst van het Sportclub Lochem U19 toernooi. Zo speelden men twee jaar geleden met 2 – 2 gelijk tegen De Graafschap.