• Trainingskamp selectie Sportclub Lochem

De selectie van Sportclub Lochem is vorig weekend op trainingskamp geweest. Hieronder het verslag van dit succesvolle weekend van onze nieuwe hoofdtrainer Laurens Leussink

Vrijdag 9 september
Op vrijdagmiddag 9 september vertrok de volledige selectie (41 man) van sportclub Lochem naar Mierlo om daar het weekend op trainingskamp te gaan.

Eenmaal daar, werd er ingecheckt, de sleutels uitgedeeld en konden de spelers hun kamer opzoeken. De kamerindeling was willekeurig gemaakt, met als doel om elkaar beter te leren kennen. Na het avondeten stond er anderhalf uur later een training op het programma. Deze begon met een verrassende shuttlerun-test, met als doel de conditie van de spelers te testen. Na deze test werd de groep in drieën verdeeld en werd er geoefend op cornerballen, voorzetten, en wedstrijdjes voetvolley gespeeld.

Na ruim een uur getraind te hebben, moesten we door de inval van de duisternis het veld verlaten. We gingen terug naar het hotel om ons voor te bereiden op het laatste gedeelte van de avond.

Om 21.15u ging het programma verder met een centrale bijeenkomst, waarbij we met elkaar in kleine groepjes gediscussieerd hebben over stellingen. Hier hebben we afspraken over gemaakt. Daarbij zaten ook enkele groepsdynamische opdrachten bij, waar er samen moest worden gewerkt om een doel te behalen. Zoals het gezamenlijk tekenen van een stoomlocomotief, waarbij elke groep een eigen coach aanwees die moest beschrijven hoe deze stoomlocomotief eruit zag,( want dit wist de rest van het groepje niet). Dit leverde mooie creaties op. De groep met de meest overeenkomende stoomlocomotief kreeg een prijs.

Een uur later was het de beurt aan Jakob (namens het bestuur). De groep werd uitgedaagd om mee te denken wat de selectie kan betekenen voor de jeugd en de club. Er werden nieuwe groepjes gemaakt en samen gingen ze brainstormen om een aantal vragen te kunnen beantwoorden. Later presenteerde telkens een speler per groepje de uitkomst omtrent deze vragen.

Om 00.15u zat de eerste dag er op.

Zaterdag 10 september
Zaterdagochtend om 8.30u werd er gestart met een ontbijt. Om vervolgens om 9.45u te starten met een voorbespreking op de training. We zijn gestart met beelden terug te kijken van de twee gespeelde wedstrijden. Door hier momenten uit te halen wat goed en minder goed was gegaan konden we hier een passende training op maken.

Na deze ochtendtraining hebben we geluncht en in de middag waren de spelers vrij om zelf hun tijd in te delen. Er werd gesquasht, getennist, gezwommen en uiteraard uitgerust omdat er nog een training op het programma stond.

Om 16.00u stonden we namelijk weer op het veld om een onderlinge oefenwedstrijd te spelen. Na drie trainingen binnen 24 uur was het tijd om nog even de sauna of het bubbelbad in te gaan om ons voor te bereiden op de pub-quiz.

Ryan, Thomas vd W en Robin hadden een leuke quiz voorbereid welke in drie rondes gespeeld werd. Na een goed uur gespeeld te hebben werden de prijzen uitgereikt en konden de jongens zich voorbereiden op de stapavond. (hiervan heeft de redactie van de website geen verslag ontvangen - red)

Zondag 11 september
Na het ontbijt op zondagochtend werd er uitgecheckt en kon de terugreis naar Lochem beginnen.

Terugkijkend op dit weekend kan ik zeggen dat we met z’n allen een topweekend hebben beleefd waarbij we als selectiegroep verder naar elkaar zijn toegegroeid en met elkaar weer een stapje vooruit hebben gezet richting de start van de competitie.

Hierbij willen wij namens de selectie en staf, Hypotheekshop Lochem, Kreunen Bouw Lochem en Holland Mineraal bedanken voor het mede mogelijk maken van dit trainingskamp.

Groeten en tot ziens op De Elze,

Laurens Leussink