• Vitesse

Het Vitesse U19 team, dat gaat deelnemen aan het Internationale Sportclub Lochem toernooi op 10 en 11 augustus, heeft komend seizoen Theo Janssen als trainer. Voor Janssen betekent het na assistent geweest te zijn afgelopen seizoen, dat hij nu als trainer op eigen benen zal gaan staan. Janssen geeft aan uit te kijken naar het tweedaagse toernooi in de voorbereiding, ‘’Een mooi moment voor de spelers om zichzelf te laten zien aan de staf. Om tegen buitenlandse clubs te spelen is voor de spelers goed omdat ze vaak in andere systemen en met een andere intensiteit spelen. Het zijn meerdere wedstrijden op een dag, dus je moet je energie goed verdelen en een goede rust pakken na een wedstrijd.’’ Voor hemzelf en zijn staf, vind Janssen het een mooie uitdaging om aan het toernooi deel te gaan nemen, “Ja, heb er zelf heel veel zin in om samen met de staf er een mooi seizoen van te maken.”
(tekst Gerard Greven)