• Cees van Oostrum

Iedere vrijdagmiddag. Iedere vrijdagmiddag? Iedere vrijdagmiddag! Wij zijn hier al 20 jaar iedere vrijdagmiddag van 1 tot 5 bezig met schoonmaken, repareren, bladblazen, bijvullen (horeca) en wat al niet meer.

Vrijwillig ja.

Met de bladblazer in z’n rechterhand staat Cees van Oostrum (80) te kijken naar kunstgrasveld 4. Tevreden weer.

“Ik heb 15 jaar de lijnen getrokken, toen er nog vier velden waren. Vier grasvelden. Iedere vrijdag. En dat was best wel pokkelen. Vijf jaar geleden heeft Dick het van me overgenomen. Op dit moment zijn er nog 'maar' twee velden, veld één en twee, waar de lijnen van moeten worden getrokken."

Cees, geboren in Ruurlo “achter het kasteel, op De Bruil”, (zoow, mooi!) heeft zijn werkleven er al meer dan 15 jaar op zitten.

“Ooit begonnen bij Mensink in Lochem, toen bij Naeff, nog 4 jaar gevaren, daarna ‘in de melk terechtgekomen’, nog bij Daalderop in Tiel gewerkt, en toen in Lochem bij Twentsche Kabel Fabriek. Dat laatste 34 jaar.”

En nu geniet Cees als vrijwilliger van de vrijdagmiddag op de club. “Ik heb nog wel andere dingen, tuinen waar ik nog een beetje knoei.”

En thuis of uit, bij iedere wedstrijd van het eerste is hij erbij. “Naar m’n kleinzoon Thijs kijken. Spits. Ja mooi.”

Niet iedereen zal het zich realiseren op de zaterdagochtend, maar iedere vrijdag staat hier een team van 10 man zich in het zweet te werken om het hele park speelklaar te maken voor het weekend. De velden schoon, de doelnetten gerepareerd of vernieuwd (niet in de netten hangen jongens!!!), de horeca aangevuld, de peuken van het terras en ga zo maar even door.

Vrijwillig.

Mannen! Bedankt!

Dit verhaal is op vrijdag 19 oktober 2018 verschenen op facebook.com/sportclublochem

146 likes, 40 reacties, 11 keer gedeeld, reageer ook, klik hier >>