• Lochem 2 pakt de titel, Lochem 1 verspeelt kansen op kampioenschap

Op een sfeervol en beregezellig sportpark De Elze lagen vreugde en verdriet gisteren dicht bij elkaar. In de ochtend pakten de mannen van Lochem 2 zoals verwacht het kampioenschap in de tweede klasse. 's Middags moest de hoofdmacht van Lochem in de laatste minuut het hoofd buigen voor Wijhe '92 en zag het haar kans op het kampioenschap in rook opgaan.

Sportpark de Elze, 16.30 uur. In de kantine vieren de spelers van Lochem 2 hossend hun kampioenschap, terwijl spelers en fans van Wijhe '92 op het veld hun titel bejubelen. Ergens achteraf verbijten spelers en begeleiders van Lochem 1 hun teleurstelling. Lang leek het erop dat Lochem volgende week tegen KCVO nog alle kans zou maken op de titel, omdat Wijhe de zware opgave stond te wachten tegen Turkse Kracht, de derde partij in de race om de titel. Een tegentreffer in letterlijk de allerlaatste minuut van de wedstrijd maakte een einde aan die illusie. De Ajax-fans onder de Lochemers zagen een kopie van het scenario tegen de Spurs, anderhalve week eerder.

Eerder die dag boekte Lochem 2 een gemakkelijke en overtuigende zege op Colmschate '33 2. Daar leek het in eerste instantie niet naar uit te zien, want de Deventenaren namen vroeg in de wedstrijd een 0-1 voorsprong. Daarna nam Lochem de controle over de wedstrijd over. Met meer precisie in de afwerking had de wedstrijd gemakkelijk in de dubbele cijfers kunnen eindigen. De ploeg van aanvoerder Otto de Jonge moest nu genoegen nemen met een 5-1 overwinning. Het zal de Lochemers een zorg zijn. Het team is met overmacht kampioen geworden en promoveert naar de eerste klasse.

Met een sterk tweede elftal heeft Lochem ook volgend jaar de beschikking over een brede selectie. Mocht Lochem 1 via de nacompetitie alsnog naar de tweede klasse promoveren, dan is dat een sterke troefkaart.