• Fairplay commissie

Sportclub Lochem staat voor fair play

Sportclub Lochem staat voor sportief gedrag in en om het veld. Maar soms verschillen mensen van mening over wat wel en niet sportief is. Daarom werd vorig seizoen de fair play commissie geïnstalleerd. Je kunt er als trainer, lid of ouder situaties voorleggen waar je samen lastig uitkomt.

In een vereniging met 800 leden komen altijd verschillen van mening voor. Tussen een trainer en een speler bijvoorbeeld. Of tussen een trainer en de ouders van een speler. Over een vader die vindt dat zijn dochter zo vaak gewisseld wordt. Of een speler die vindt dat de trainer niet correct met hem omgaat. Gelukkig komen ze er in de meeste gevallen samen uit en lossen deze meningsverschillen zichzelf op. Maar soms lukt dat niet. In dat geval kun je je wenden tot de Fair Play commissie.

De commissie heeft als doel om het respect en de sportiviteit voor elkaar en met elkaar te waarborgen en richt zich op het waarborgen en promoten van alle vormen van Fair Play binnen SC Lochem. Of het nu gaat om gedrag van individuele spelers, trainers, ouders of van vrijwilligers binnen en buiten het veld, sfeer binnen teams of het algemeen beleid, de commissie probeert sportief gedrag te promoten en adviseert het bestuur waar dit in het gedrang is.

Trainers, leiders coördinatoren en vrijwilligers kunnen aan de commissie situaties voorleggen waarbij ze bemiddeling of advies willen. Het mailadres is: fpc@sportclublochem.nl

FairPlay-reglement
Overigens heeft Sportclub Lochem ook een FairPlay-reglement. Dit bestaat uit gedragsregels voor iedereen die lid is van onze vereniging. De vier hoofdafspraken zijn:

• We hebben Respect voor elkaar, de materialen en de omgeving;
  • We spelen Eerlijk volgens de regels;
  • We spelen Sportief, ook als het even niet zo goed gaat;
  • Iedereen kan en mag Meedoen.

Fair-Play Commissie
Manon Grijzen stuur email