• Rebel, Hero, Hustler, God

Diego Maradona, een film voor voetbal- en filmliefhebbers.

Filmhuis Lochem: dinsdag 3 maart 2020, 20.00 uur
Locatie: Schouwburg Lochem

Aan ons van de PR-comissie van Sportclub Lochem werd gevraagd of we wat promotie wilden maken voor de docu "Diego Maradona", 3 maart aanstaande te zien in het Filmhuis Lochem. Natuurlijk wilden we dat wel, temeer ook omdat één van de commissieleden deze film al eens gezien had, en laaiend enthousiast was dat dit werkelijk schitterende epos in Lochem te zien zal zien op het witte doek.

Diego Maradona, de Argentijnse voetbalvirtuoos. Over hem maakte Oscarwinnaar Asif Kapadia een meeslepende en enerverende documentaire. Gemaakt aan de hand van meer dan 500 uur archiefmateriaal schetst hij een uniek portret van deze man, rebel, held; voor velen de zoon van god.

Het verhaal gaat niet alleen over de voetballer, de mens Maradona, maar ook over de stad Napels. Een stad in verval, die door de komst van Maradona opeens allure kreeg. Verbijsterend hoe heldenverering eruit kan zien, meeslepend hoe Maradona zijn voetbalkunsten toont.

In een knappe, snelle montage is zijn leven samengevat voordat hij bij voetbalclub SSC Napoli begint: zijn arme jeugd, de sloppenwijken, zijn liefhebbende ouders, de half mislukte transfer naar Barcelona, vechtpartijtjes, zijn dan al bestaande voetbalkunsten. Kortom, een wervelende wereld, waarin de latere Maradona schittert, vecht, bijna ten onder gaat, als godheid vereerd wordt.

‘Diego Maradona is een fantastische voetbalfilm’, aldus de medewerkers van Filmhuis Lochem. Een meeslepend drama… , een film, die ook voetbalhaters zeker zal bevallen: een film voor mannen en vrouwen, die van voetbal houden en voor vrouwen en mannen, die van film houden.

Recensie: Trouw: ‘een slim opgebouwd epos over een godenzoon’ (4 sterren)

Kaarten Filmhuis Lochem:
Kaartverkoop via internet: € 8,50 | Kaartverkoop aan de kassa: € 9,-

Speciale actie: Vorm een elftal; bij aankoop van 10 kaarten krijgt je het elfde kaartje cadeau.

Zeker de moeite waard zeggen wij, dus veel plezier!!

met cult-groet,
De PR-Comissie