• Eerste Lunch4Legends groot succes!

‘Legends’ van Lochem raken niet uitgepraat

Sterke voetbalverhalen, smakelijke anekdotes en vooral een warm weerzien. Dat waren de ingrediënten van de eerste editie van de Lunch4legends van Sportclub Lochem. Voor de lunch waren alle leden van boven de 65 jaar uitgenodigd.

Bijna 30 leden kwamen op uitnodiging van Sportclub Lochem naar de Elze om elkaar weer eens te treffen. Sommigen hadden elkaar al jaren niet meer gezien. Het werd een warm weerzien tussen voetbalhelden van weleer. Een middag waarin verhalen over en weer over tafel vlogen. Over wedstrijdverslagen in het Gelders Dagblad - waarin werd geschreven over de ‘miraculeuze’ manier waarop Rinus Beumer een bal van de lijn haalde tijdens de kampioenswedstrijd tegen VVO. Over de peptalks van trainers van de oude stempel. En vooral over de gezelligheid in de goeie ouwe tijd, waarin trainers en leiders zich bij een afgelaste wedstrijd niet naar huis spoedden, maar in de kantine een potje monopoly speelden.

Het ‘officiële’ gedeelte startte met een voorbeschouwing van de wedstrijd van die middag tegen AZC. Hoofdtrainer Laurens Leussink legde aan de hand van videobeelden het strijdplan uit tegen de koploper uit Zutphen. Daarna was het de beurt aan Art Langeler, technisch directeur van FC Groningen. Langeler begon zijn voetballoopbaan bij Sportclub Lochem en blikte met een warm gevoel terug op die tijd. Hij had prachtige anekdotes over zijn tijd als trainer van PEC Zwolle, over zijn tijd bij PSV en zijn avontuur als bondscoach van Curaçao.

Het sluitstuk van de middag was een gezamenlijk bezoek aan de topper tussen Sportclub Lochem en koploper AZC. De ‘legends’ van Lochem konden zien hoe het strijdplan van Laurens Leussink en zijn staf lang standhield, maar uiteindelijk net niet voldoende bleek om de sterk spelende Zutphenezen van een overwinning af te houden. Dat de legends van mening waren dat zij in hun tijd ruim zouden hebben afgerekend met AZC, mag voor zich spreken.

Alle legends zijn welkom

In 2025 is er weer een lunch4legends. Hiervoor kunnen ook oud-leden van boven de 65 jaar zich aanmelden. Bent u geen lid? Geen zorgen. We komen ook graag in contact met oud-leden die graag weer eens oude verhalen komen ophalen. Stuur een mailtje naar evenementen@sportclublochem.nl We zien u graag!