• Lochem SP 1 - Wijhe '92 1

Het is 18 mei 1969. Sportclub Lochem heeft net haar 50-jarig bestaan gevierd en speelt op het veld van AZC uit Zutphen een beslissingswedstrijd tegen VVO uit Velp. Inzet van het duel: promotie naar de tweede klasse. Ruim 3500 toeschouwers zijn getuige van winst van Lochem. Het feest in Lochem is enorm. Voor het eerst in haar geschiedenis promoveert Sportclub Lochem naar de tweede klasse KNVB. Een van de gevierde spelers en grote talenten bij Lochem is de dan pas 19-jarige Henri Golstein.

Zondag 19 mei aanstaande, 50 jaar en een dag (!) na die legendarische wedstrijd tegen VVO, kan Lochem opnieuw geschiedenis schrijven. Als er gewonnen wordt van Wijhe, pakt Lochem met nog een wedstrijd te gaan, de koppositie in de derde klasse B. Bij winst heeft Lochem een week later tegen KCVO aan een punt genoeg om kampioen te worden en te promoveren naar de tweede klasse. Henri Golstein is er opnieuw bij, nu als trainer...

ZONDAG 19 MEI 14.00 UUR
SPORTCLUB LOCHEM 1 - WIJHE 1

Lochem 2

Nog unieker is het dat ook Lochem 2 uitstekende papieren heeft voor het kampioenschap. De ploeg van trainer Marco Botterblom werd vorig jaar al kampioen en promoveerde en lijkt dit huzarenstukje dit seizoen te gaan herhalen. Met nog twee wedstrijden te gaan en een voorsprong van zes punten op de nummer 2, Witkampers, heeft de ploeg aan 1 punt genoeg om kampioen te worden.

ZONDAG 19 MEI 10.00 UUR
SPORTCLUB LOCHEM 2 - COLMSCHATE '33 1