• Botterblom blijft (en daar zijn we blij mee!)

Marco Botterblom, hoofdtrainer van het tweede team van Sportclub Lochem, tekende vanmiddag voor twee jaar bij. Botterblom is bezig aan zijn derde seizoen bij de geel-blauwen. In zijn tweede seizoen werd hij kampioen met Lochem 2 en dit seizoen staat zijn ploeg opnieuw bovenaan.

Marco Botterblom (47) was in zijn actieve loopbaan een verdienstelijk voetballer voor onder meer De Bataven (hoofdklasse) en Angerlo Vooruit (2e klasse). Zijn trainersloopbaan begon hij bij Varsseveld 2. Daarna trainde hij de hoofdmacht van Keijenburgse Boys, waarmee hij kampioen werd in de 4e klasse. Na een paar jaar zonder club - een periode waarin hij verhuisde van Doetinchem naar Goor - kwam hij bij Lochem terecht.

Al weer 2,5 seizoen zijn zowel de club als Botterblom zelf uitermate tevreden. Reden waarom voorzitter Ger ten Asbroek zich een tevreden man toonde bij de ondertekening van het contract. "Marco past perfect bij de club. Het tweede elftal heeft een mooie mix van jong en oud en het team doet het uitstekend onder zijn leiding."