• Clinic Go Ahead Eagles voor jeugdtrainers Sportclub Lochem

Oud-topvoetballer van Heerenveen, wereldkampioen vrije trappen (kijk op Youtube) en Go Ahead Eagles trainer Ugur Yildirim gaf zaterdagochtend met assistentie van jeugdrainer Yousef Kora een clinic voor de onderbouw-trainers van Sportclub Lochem.

Onder grote opkomst van de jeugdtrainers heeft Yildirim een voorbeeldtraining gegeven die bestond uit een warming-up, afronden, een pass-trapvorm en natuurlijk een afsluitende partij. De nadruk lag op de coaching en na afloop was er kans om over de training vragen te stellen, waar ook veelvuldig gebruik van werd gemaakt.

Al met al was het een geslaagde clinic die goed past in het nieuwe beleid van Sportclub Lochem om de trainers meer te coachen en te begeleiden wat moet leiden tot verhoging van het spelplezier bij de spelers.

Deze clinic is een eerste uitvloeisel van de de intentieverklaring die Sportclub Lochem getekend heeft met Go Ahead Eagles om in de toekomst te gaan samenwerken.

Video op Youtube >>