• De KNVB-consul keurt niet meer

Voor elke voetbalvereniging in Nederland had de KNVB een consul aangesteld: een onafhankelijke man of vrouw – de meesten zijn man trouwens – die als belangrijkste taak had de toestand van de velden, de accommodatie en de materialen te keuren. Deze functie is onlangs vervallen. De KNVB heeft er voor gekozen de verantwoordelijkheid hiervoor bij de verenigingen neer te leggen.

De functie van consul van de KNVB werd in 2020 overgenomen door Hans Hoetink. We willen Hans dan ook hartelijk danken voor de tijd die hij hier in heeft gestoken!

Het keuren van de velden zal nu gebeuren door Mike Kolkman en Piet Kortsmit. Om jullie een idee te geven waar ze op gaan letten bij het keuren van de velden, hieronder een opsomming:

- Welke gevaren levert bespeling van het veld voor de spelers op
- Gladheid
- Schade aan het veld
-  Bevroren oppervlak
- Gevaren voor abnormale beschadiging van het veld
- Ernstige en/of hinderlijke plasvorming
- Verzadigde, modderige en/of zeer zachte toplaag
- Opdooi na vorstperiode
- Sneeuwdek

We hopen natuurlijk dat de 2 heren niet te vaak in aktie hoeven te komen....

lees ook : https://www.sportclublochem.nl/consul/