• De leukste club voor meiden en vrouwen?

KNVB podcast nomineert SP Lochem als ‘Leukste voetbalclub van Nederland voor meiden en vrouwen’.

De KNVB voetbalpodcast "Pure Energie Eredivisie Vrouwen De Podcast" heeft Sportclub Lochem genomineerd voor de titel ‘Leukste voetbalclub van Nederland voor meiden en vrouwen’. Binnenkort wordt de winnaar van deze verkiezing bekend gemaakt.

De KNVB heeft uit de inzendingen die de voetbalpodcast heeft gekregen vijf genomineerden gekozen. De vaste leden van de podcast kiezen nu uit die genomineerden de winnaar van de award. Naast de uitreiking zal er een feestje en een wedstrijd georganiseerd worden door de podcast. De wedstrijd is er één tussen een team van de club en de KNVB/podcastleden.

Sportclub Lochem verdiende de nominatie vanwege de inzet op groei en gelijkwaardigheid van meiden-, en vrouwenvoetbal binnen de club. SP Lochem slaagde er ondanks de corona pandemie in te groeien, vooral ook door aanmeldingen van veel meiden en vrouwen. Daarnaast is in woord en gebaar duidelijk gemaakt dat het eerste mannen-, en vrouwenteam in alles gelijk behandeld worden. Zo beschikken beide selecties over dezelfde trainingstijden en -ruimte, dezelfde materialen en kledingpakketten. En beiden spelen wedstrijden met een fysiotherapeut van Veeze als verzorger paraat. Het grootste verschil is dat de mannen hun wedstrijden spelen op zondag en de vrouwen op zaterdag. De manier waarop Sportclub Lochem met meiden-, en vrouwenvoetbal wil omgaan past ook bij de clubkreet ‘Iedereen doet mee!’

Ongeacht of Sportclub Lochem de award voor ‘Leukste voetbalclub van Nederland voor meiden en vrouwen’ wint, is het al iets om trots op te zijn dat we zijn genomineerd. De andere genomineerde clubs voor de award zijn VV Eldenia, AZSV, DTS Ede en SC ’t Gooi.