• Sportmedische begeleiding via e-health is prima alternatief

Het afgelopen half jaar verloopt de sportmedische begeleiding bij Sportclub Lochem vanwege corona steeds vaker via een zogenoemd 'e-health consult'. Dat betekent dat het (eerste) contact bij een blessure of klacht vaker via whatsapp verloopt. De reacties zijn positief!

Er zijn de afgelopen maanden al verschillende leden geholpen bij het herstel van blessures of klachten. De geluiden zijn positief, bevestigt Floriaan Wansink van Sports & Science. "Mensen vinden het vooral fijn dat ze snel geholpen worden en meteen een advies krijgen", zegt Floriaan. "Een afspraak bij ons op de Hoeflingweg is lang niet altijd nodig. Soms kan een klacht prima via Whatsapp op afstand worden opgelost. Door wat oefeningen te appen bijvoorbeeld. Als we twijfelen of we het toch nodig vinden een speler even te zien, is een afspraak natuurlijk snel gemaakt. Ook dat vinden mensen prettig.’’

E-health: zo werkt het

• Inventarisatie van de blessure/klacht via whatsapp met Floriaan (0613929805).
  • Bij eenvoudige problematiek/blessure een advies om herstel te bevorderen en sneller te voetballen.
  • Bij een complexere klacht wordt een afspraak ingepland op korte termijn om grondig onderzoek te verrichten en een plan op maat te maken.
  • Ook voor andere hulpvragen kun je hier terecht (vragen over motoriek, groei o.i.d.).