• Buitengewone ALV voor tweede kunstgrasveld

Op donderdag 22 april houdt Sportclub Lochem een buitengewone Algemene Leden Vergadering (ALV) naar aanleiding van het voornemen van het bestuur om een tweede kunstgrasveld aan te leggen. De vergadering start om 20.00 uur en wordt online gehouden via Teams.

De agenda voor deze buitengewone ALV is als volgt:

1. Opening vergadering
  2. Vaststellen notulen vorige ALV dd. 28 september 2020
  3. Realisatie nieuw kunstgrasveld: toelichting en besluitvorming
  4. Rondvraag
  5. Sluiting

Aanmelden

Om via Teams te kunnen deelnemen aan deze ALV, kun je een email sturen aan secretaris@sportclublochem.nl met als onderwerp: ALV 22 april. Je ontvangt dan de dag voor de ALV een agendaverzoek met de link naar de vergadering op het mailadres waarmee je je hebt aangemeld.

Verhinderd maar wel meestemmen?
Als je niet aanwezig kunt zijn bij de ALV, maar wel graag je stem wilt laten horen, kun je iemand machtigen namens jou je stem uit te brengen. Download hier het machtigingsformulier voor minderjarige leden en hier voor volwassen leden. Zorg ervoor dat de ingevulde machtiging vóór aanvang van de vergadering per mail is verzonden naar secretaris@sportclublochem.nl.

Achtergrond: noodzaak voor een tweede kunstgrasveld
Het bestuur vraagt de leden in te stemmen met een investering in de aanleg van een tweede kunstgrasveld. Dit voornemen past in het beleidsplan "Iedereen doet mee", waarin 365 dagen voetbal per jaar als ambitie van de club genoemd staat. Zoals bekend, is dat op dit moment nog niet het geval. We hebben al een hele tijd te weinig ruimte om ieder team optimaal te kunnen laten trainen. Als er wedstrijden doordeweeks moeten worden ingehaald, is dat helemaal een probleem. Bovendien moet natuurgras in de zomer ten minste 10 weken onbespeeld blijven om de kwaliteit te behouden.
De beschikbaarheid van onze velden wordt er in de toekomst niet beter op: onze zomers worden steeds droger en natuurgras is daardoor steeds kwetsbaarder. Met een tweede kunstgrasveld worden we veel minder kwetsbaar.