• In 2002 geboren? Spelregelbewijs halen!

Spelers die in 2002 geboren zijn, moeten vóór de start van het nieuwe seizoen hun Spelregelbewijs hebben gehaald. Binnenkort ontvangen deze leden per mail een activeringscode. Met deze code start je de cursus op en heb je voldoende tijd om de cursus af te ronden en je bewijs te halen.

Een spelregelbewijs voor alle jeugdspelers in Nederland heeft een positief effect. Eén van de allerbelangrijkste? Het kennen van de regels zorgt voor een sportiever spel. Bovendien vergroot het juist toepassen van de regels de kans dat je als team winnend het veld verlaat.

Met ingang van het seizoen 2014/’15 zijn spelers uit 1998 verplicht het spelregelbewijs te halen. Elk seizoen komt er een nieuw geboortejaar bij. Het maakt voetballers namelijk van jongs af aan vertrouwd met de regels en geeft hen meer inzicht in – én begrip voor – de beslissingen van de scheidsrechter.

Op de website Voetbalmasterz lees je meer over het Spelregelbewijs en kun je vast oefenen. Veel succes!

Met vriendelijke groet

Arend Bouwmeester