• In Memoriam Gerrit Brummel

Dinsdag 7 februari jl. kregen we het onvoorstelbare droevige bericht dat op zijn vakantie in Egypte onze sportvriend Gerrit Brummel (74) is overleden.

Tijdens de laatste nieuwjaarsreceptie is Gerrit nog gehuldigd voor zijn 50-jarige lidmaatschap van onze voetbalvereniging Sportclub Lochem.

Gerrit Brummel had samen met Annie een succesvolle bakkerszaak aan de Poorters Janlaan 14 in Lochem en na zijn pensioen bleef hij saucijzenbroodjes bakken voor verkoop in onze kantine (sponsoring). Ook bakte hij de lekkerste taarten voor onder andere de prijzen van het jaarlijkse schoolvoetbaltoernooi.

Gerrit was na zijn actieve voetbalcarrière als doelman - en vooral na zijn pensioen - een fanatieke vrijwilliger van onze vereniging. Je kon altijd een beroep op hem doen voor bar- en kantinediensten, onderhoudswerkzaamheden, lid van de technische commissie, keeperstrainer en/of gastheer.

Gerrit was naast vaste supporter van Sportclub Lochem ook in hart en nieren een Ajax supporter. Zowel in binnen- en buitenland sloeg hij bijna nooit een wedstrijd van Ajax over.
Gerrit zei wel eens: “Ajax heeft me meer gekost dan een nieuw huis”.

Ook zijn vrouw Annie waarmee hij in april 50 jaar getrouwd zou zijn speelde vroeger bij de dames van Sportclub Lochem 1 en is net zoals Gerrit al jaren lang vrijwilliger. Samen stonden zij vaak achter de bar in de kantine.

De beide zoons Gerjan en Frank hebben ook van kinds af aan bij Sportclub Lochem gespeeld. Daarnaast is Frank sponsor, naar voorbeeld van zijn vader en moeder, van onze vereniging.

Gerrit was een echte vriend van Sportclub Lochem en een voorbeeld voor velen.

Wij wensen Annie, de kinderen, kleinkinderen en de rest van de familie en vrienden heel veel sterkte om dit ongelooflijk grote verlies te verwerken en wensen hen sterkte voor de toekomst.

Wij zullen Gerrit enorm missen.

Bestuur en leden v.v. Sportclub Lochem
Bestuur en leden Vrienden van Sportclub Lochem