• In Memoriam: Nelly Harkink

Deze week bereikte ons het droevige bericht van het overlijden van Nelly Harkink. Nelly was een graag geziene en bijzonder betrokken vrijwilliger van onze vereniging. Ze heeft lange periode tussen hoop en vrees geleefd. Op Facebook konden we haar dappere strijd tegen haar ziekte altijd volgen. In haar berichten raakte de openhartigheid, warmte, humor en dankbaarheid waarmee ze omging met haar ziekte. Het was mooi om te zien hoeveel mensen haar berichten lazen en erop reageerden. Nelly hield van mensen en mensen hielden van haar. Hoewel ze de afgelopen jaren steeds minder te vinden was op de Elze en ze het ook lang niet altijd eens was met alles dat er veranderde, gaan we een prachtig en markant mens enorm missen bij onze club. Natuurlijk wensen we Richard en Roy heel veel sterkte toe bij het verwerken van dit verlies.

Nelly als multi-vrijwilliger
Nelly kenmerkte zich als vrijwilliger door haar tomeloze inzet en haar betrokkenheid op heel veel gebieden. Zo was ze een zeer actief lid van de kantinecommissie. Altijd bereid te helpen bij extra activiteiten. Ook op de zondagen dat het 1e elftal thuis speelde kon je een beroep op haar doen. Niets was haar te veel. En dan was er haar tomeloze inzet voor de kledingcommissie. Bij de inname van de wedstrijdkleding en trainingsmaterialen aan het einde van het seizoen bijvoorbeeld. Nelly noteerde uiterst secuur wat er wel en niet was. Nelly waste ook een tijd lang de kleding van de selectie en de A1. Na de wedstrijden werden de tassen bij haar thuisgebracht en Nelly zorgde dat alles gewassen werd en gecontroleerd. Tas niet compleet? Dan volgende onmiddellijk een berichtje en moest het team zorgen dat het tenue compleet was voor de volgende wedstrijd. Dit was Nelly wel toevertrouwd. Toen Sportclub Lochem begon met het meidenvoetbal was Nelly hier zeer nauw bij betrokken. Ze werd leidster van een team en heeft mede geholpen om het meisjesvoetbal gezicht te geven bij de club. Ook nam Nelly het initiatief om de voorwedstrijden met de pupillen bij de wedstrijden van het 1e elftal weer terug te brengen. Hierbij was de organisatie van groot belang maar dat was haar wel toevertrouwd. Vooral bij de wedstrijden tegen de Witkampers maakte ze er- samen met de andere dames die de voorwedstrijden regelden – altijd een prachtig spektakel van.