• JO15-1 nu ook gepromoveerd!

JO15-1 promoveert naar 6e divisie na beslissingswedstrijd

De jongens van de JO15-1 waren de voorjaarscompetitie in de hoofdklasse ongeslagen kampioen geworden en mochten afgelopen zaterdag 18 juni als toetje nog een beslissingswedstrijd spelen om promotie naar de 6e divisie. De mogelijke tegenstanders gingen tot in Groningen dus we waren niet rouwig dat als tegenstander Rohda Raalte uit de bus rolde. Wel een uitwedstrijd, waar de jongens dit natuurlijk liever in Lochem hadden gedaan maar dat mocht de pret niet drukken.

Vanwege het temperatuurtje van zo’n 25 graden (op kunstgras meestal nog weer wat hoger..) startte Lochem de wedstrijd behoudend. Wat inzakken en de ruimtes kleinhouden. In het begin had Raalte mede daardoor wat de overhand maar Lochem greep meer en meer het initiatief gedurende de eerste helft. We kregen al een corner waarbij Bram bijna doeltreffend was, maar even later was het uit weer een corner dan toch raak. Hidde kopte onberispelijk binnen.

Het initiatief bleef bij Lochem liggen. Rohda Raalte had moeite om Yasin aan banden te leggen en had daar diverse keren een overtreding voor nodig. Rond de 30e minuut was dat ook weer het geval en kreeg Lochem op de punt van de 16 een vrije trap. Deze werd door Hidde prachtig in de kruising geschoten en zo ging Lochem met een 2-0 voorsprong de rust in.

In de tweede helft was Lochem heer en meester en speelde de wedstrijd zich met name op de helft van Rohda Raalte af. Lochem had de wedstrijd goed onder controle en zat er bovenop waardoor de tegenstander niet tot goed voetbal kon komen. Halverwege de tweede helft een solo van Yasin door de 16 meter die vanaf de achterlijn netjes teruggelegd naar Mats die vervolgens keurig afrondde. 3-0 en de wedstrijd was gespeeld. Rohda glipte toch nog 1 keer door onze solide defensie heen maar deze kans werd feilloos door Kjell onschadelijk gemaakt. Als toetje maakte Yasin er vlak voor tijd nog 4-0 van en de promotie was een feit.

Gefeliciteerd jongens en natuurlijk de leiding Perry, Otto en Leofwin met een prachtig seizoen!!