• Laurens Leussink stopt als trainer bij Sportclub Lochem 1

Laurens Leussink stopt als hoofdtrainer Sportclub Lochem

Hierbij willen wij iedereen informeren over de beslissing van Laurens Leussink om na het lopende seizoen te stoppen als hoofdtrainer van Sportclub Lochem 1 (heren). Laurens is nog steeds aan het herstellen van de hersenbloeding die hij in mei 2023 heeft gehad, en dat herstel vraagt veel van Laurens. Zoveel, dat hij heeft besloten om na dit seizoen te stoppen. Wel wil Laurens het lopende seizoen tot een goed einde brengen, tezamen met de staf van ons 1ste elftal.

Laurens geeft aan dat hij nu op 70 procent van zijn vermogen het trainerschap uitvoert en hij verwacht dat het langere tijd zal duren om 100 procent te kunnen geven. In zijn ogen doet hij het team, zijn staf, de club en zichzelf hiermee te kort.

Wij respecteren de beslissing van Laurens volledig: gezondheid gaat boven alles. Wij danken hem voor de buitengewoon prettige samenwerking: Laurens heeft laten zien de juiste man op het juiste moment op de juiste plek te zijn. Voor alle betrokkenen is het jammer dat hij deze beslissing heeft moeten nemen, maar wij vertrouwen op ieders begrip. Wij gaan op zoek naar een opvolger; in overleg met de spelersraad zullen we een profiel opstellen en snel aan de slag gaan om voor het nieuwe seizoen een hoofdtrainer aan te stellen die past bij onze club, onze cultuur en onze ambities.

Maar ook het huidige seizoen is pas halverwege en samen met spelers en staf van ons 1e elftal gaan we er alles aan doen om de ingeslagen weg in het memorabele seizoen 2022/2023 waarin promotie werd afgedwongen, onverminderd voort te zetten. Wij willen als bestuur duidelijk uitspreken dat wij het bijzonder waarderen hoe spelers en staf gezamenlijk ook het lopende seizoen in de 3de klasse kleur geven. Het maakt ons trots!

Tot slot wensen wij Laurens veel sterkte met zijn verdere herstel, en wij rekenen erop hem nog vele jaren en vaak op De Elze te mogen zien!

Bestuur Sportclub Lochem