• Minikicker en meisjes onder 11: het waren toptoernooien

Zaterdag 15 juni 2019 vonden onze jaarlijkse Mini Kicker Toernooi en het Meisjes onder 11 Toernooi weer plaats.

De voorbereidingen voor deze toernooien begint al op de vrijdagavond met het uitzetten van de velden en neerzetten van de sponsor uitingen. Met hulp van de overige organisatie leden is deze klus meestal in een uurtje geklaard. Op zaterdag morgen beginnen we om 07.30 uur met ontvangen van leverancier van het speel kasteel en het gezamenlijk drinken van een kop koffie. De organisatie is dit jaar gehuld in een nieuw tenue met hierop de sponsoren (Abelleisure, V-tron, Physio Veeze, Albert Hein Bekman Delden en Dit loont) van het toernooi. Namens de organisatie onze dank voor deze mooie outfit.

Mini Kicker toernooi
Om half 9 komen de eerste verenigingen binnen en worden ze ontvangen door onze gastheer (Wim Gersen, TC lid Voetbalschool). Alle verenigingen zijn lekker op tijd, zodat de gezamenlijk voorbespreking op tijd kan beginnen. Tijdens de voorbespreking worden een aantal zaken doorgenomen, zodat voor alle deelnemende teams duidelijk is hoe we het toernooi willen laten verlopen. De deelname bestaat deze 19e editie uit 28 teams van 11 verenigingen.

Om 09.00 uur worden de teams verzameld en onder de klanken van we are the champions betreden de spelers de arena en worden onder applaus welkom geheten door het publiek op de tribune. Na de voorstel ronde kunnen de wedstrijden beginnen. We spelen in 5 poules van 4 en 3 poules van 3. De begin en eindtijd wordt centraal bewaakt door onze wedstrijdleiders (Martin Beumer en Ryan Beumer). De wedstrijden worden op een veld van 20 bij 30 meter gespeeld en kent bijna altijd een winnaar, maar dit jaar hadden we ook een gelijkspel (zeldzaam). Uiteindelijke komt er een poulewinnaar en deze wordt beloond met de traditionele doos roomsoezen en voor elke deelnemer is er een bekeer.

Alle deelnemers gaan moe, maar met nieuwe ervaring en een beker naar huis. Na het einde van het Mini Kicker Toernooi wordt het hoofdveld opnieuw in gedeeld en kan het het meisjes onder 11 Toernooi beginnen

Meisjes onder 11 Toernooi
Om half 13 komen de eerste verenigingen binnen en worden ze ontvangen door onze gastheer (Perry van der Wal, TC lid Meisjes ). Alle verenigingen zijn lekker op tijd, zodat de gezamenlijk voorbespreking op tijd kan beginnen. Tijdens de voorbespreking worden een aantal zaken doorgenomen, zodat voor alle deelnemende teams duidelijk is hoe we het toernooi willen laten verlopen. De deelname bestaat deze 2e editie uit 7 teams van 6 verenigingen.

Om 13.00 uur worden de teams verzameld en onder de klanken van we are the champions betreden de spelers de arena en worden onder applaus welkom geheten door het publiek op de tribune. Na de voorstel ronde kunnen de wedstrijden beginnen. We spelen in 1 poule van 4 en 1 poule van 3. De begin en eindtijd wordt centraal bewaakt door onze wedstrijdleiders (Boy Bouwmeester en Otto de Jonge). De wedstrijden worden door een scheidsrechter in opleiding geleidt. De wedstrijden worden op een half veld kent vaak een winnaar, het is maar zelden, dat er gelijkspel is. Uiteindelijk komt er een poulewinnaar en deze gaat de finale spelen tegen de winnaar van de andere poule. de nrs 2 spelen om de 3e en 4e plaats en de nrs 3 spelen om de 5e en 6e plaats. De finale werd dit jaar gespeeld tussen sv Excelsior'31 Meisjes en de SV Voorwaarts T meisjes. De winnaar van deze 2e editie is sv Voorwaarts T uit Twello geworden.

Namens de organisatie willen we de sponsoren, EHBO, kantinemedewerkers, accommodatiebeheer, scheidsrechters en natuurlijk de deelnemers hartelijk danken voor hun inzet en hopelijk kunnen we volgende jaar weer op jullie rekenen.

Met vriendelijke groet

Arend Bouwmeester