• Morgen matchday: VVO - Lochem (de geschiedenis herhaalt zich)

Morgenmiddag om 14.30 trappen VVO en SP Lochem af voor hun duel in de derde klasse C. In 1967, werd het duel ook al gespeeld. In de 5-mans voorhoede bij Lochem stond destijds Lochem jongeling en voetbaltalent Henry Golstein.

Ruim 53 jaar later is Golstein er opnieuw bij. Nu niet in, maar naast het veld, als trainer van Lochem. Oud lid Gertie Vreeman heeft geheel toevallig onlangs informatie van de wedstrijd van toen in een oude doos gevonden, dit aan Dick Lammertink gegeven en zo weten we nog hoe de opstelling er toen uitzag. Saillant detail is dat destijds niet alleen de namen, maar ook leeftijden en beroepen van de spelers werden vermeld. Zo weten we dat in het Lochem-team van 1967 vier heren op kantoor werkten, er twee studenten in speelden, de slager de ballen tegen moest houden en de heren Vrielink en Bourgonje elkaar waarchijnlijk buiten het veld als monteurs nog wel eens op een klus tegen kwamen.

Morgen moet Lochem drie punten pakken om het seizoen nog enige glans te kunnen geven. Het duel van vorige week tegen Pax werd afgelast vanwege de storm, waardoor de ploeg zich in de Waltakke moet terugtrekken om daar te trainen. Morgen belooft een mooi potje te worden tussen twee ploegen die aan elkaar gewaagd zijn. In de thuiswedstrijd werd Lochem in 25 minuten door de Velpenaren op een 0-2 achterstand getikt om de wedstrijd uiteindelijk met 4-2 winst te eindigen.