• Zondag 27 juni - Voorlopige Teamindeling Jeugd 2021-2022

Komende Zondag 24 juni komt de nieuwe VOORLOPIGE Teamindeling 2021-2022 op de website. Vanaf 13:00 uur zal deze zichtbaar zijn. We hebben al eerder de kernpunten van het nieuwe Jeugdvoetbalbeleidsplan aangegeven maar hieronder nogmaals in vogelvlucht:

“Maximaal spelplezier”, “Opleiden” en “Gelijke Kansen” staan voorop

- Natuurlijk willen we winnen maar opleiden is het belangrijkste. Indelen in eigen leeftijdscategorie heeft de voorkeur. Hierdoor krijgen meer spelers kansen en kunnen we breder opleiden, vervroegd doorschuiven wordt een uitzondering maar kan nog steeds voorkomen als daar goede redenen voor zijn
- Pupillen t/m O10 gaan we niet meer volledig op sterkte indelen. Dit wordt in een volgende fase in geval van positieve evaluatie - verder uitgebreid tot pupillen O12. We willen hiermee echte selectiemomenten uitstellen en de aandacht voor spelplezier voorop stellen.

Voor de overige teams vindt indeling net als voorgaande jaren plaats op sterkte. Hierbij is het huidige niveau natuurlijk belangrijk maar tevens wordt gekeken naar de toekomstige ontwikkelmogelijkheden en de hoeveelheid weerstand die het beste past bij de verdere ontwikkeling van spelers.

En dan nog dit:

• We weten op voorhand dat we niet iedereen blij zullen maken maar we streven wel na dat het proces zo zorgvuldig mogelijk wordt aangepakt. TC-leden kunnen achteraf altijd aangeven welke afwegingen hebben plaatsgevonden en tot een bepaalde keuze hebben geleid. In het geval van vragen nav de indeling: stuur een email naar tc_splochem@yahoo.com
  • De teamindeling is altijd voorlopig . In de periode tussen de bekendmaking en de start van het nieuwe seizoen kunnen bepaalde ontwikkelingen ervoor zorgen dat aanpassingen noodzakelijk zijn. En ook tijdens het seizoen kan de TC besluiten dat er geschoven moet worden. Dat is soms niet fijn voor sommigen maar het is de taak van de TC om te kijken naar het belang van een vereniging als geheel.
  • Voor sommige teams bestaat de kans dat nog niet de volledige of definitieve teamsamenstelling kan worden gepresenteerd. We zullen dit bij de bekendmaking per team zo goed mogelijk toelichten.

Met vriendelijke Voetbalgroeten,

Pieter Franssen (Voorzitter TC)
Eddo Siebelink (Hoofd Jeugdopleidingen)