• Vacature nieuwe hoofdtrainer seizoen 2022-2023

Omdat dit het laatste seizoen is van onze hoofdtrainer Henry Golstein bij onze club, zoekt Lochem met ingang van volgend seizoen een nieuwe hoofdtrainer.

Profielschets Hoofdtrainer Sportclub Lochem

Sportclub Lochem is een bruisende voetbalvereniging boordevol ambitie die al jaren flink groeit. Met bijna 1000 leden wordt er zowel door de week als in het weekend volop gevoetbald, zowel prestatief als recreatief. In 2018 lanceerde onze club het nieuwe beleidsplan ‘iedereen doet mee’. Hoofdbestanddelen uit het plan: investeren in de kwaliteit van het voetbal in de diepte én de breedte (‘een goede trainer voor iedereen’), uitbreiding van het vrijwilligerskader, verbetering van de faciliteiten en van de communicatie.

Sindsdien hebben we flinke stappen gezet. Zo hebben we geïnvesteerd in onze accommodatie: we hebben sinds dit seizoen een tweede kunstgrasveld, is het onderhoud van de grasvelden verbeterd en dankzij ultramoderne LED-verlichting zijn de omstandigheden voor trainingen en wedstrijden 365 dagen per jaar perfect. Daarnaast investeren we volop in het voetbaldeel. Zo hebben we sinds twee jaar een hoofd jeugdopleidingen, leiden we intern trainers op en hebben we een nieuwe structuur en plannen neergelegd voor de voetbal(technische)begeleiding en ontwikkeling.

Bij al deze ambities past een ambitieuze en gedreven trainer/coach voor het 1ste elftal voor het seizoen 2022-2023. Het 1ste elftal uitkomend in de 3de klasse zondag bestaat uit een mix van ervaren senioren en talentvolle jonge spelers.

Onze nieuwe hoofdtrainer:

• geeft leiding aan de technische staf van het eerste elftal (hoofdtrainer, assistent-trainer en keeperstrainer);
  • is verantwoordelijk voor het tijdig samenstellen van de selectie, in samenwerking met de teammanager en het bestuurslid technische zaken senioren;
  • is communicatief vaardig en verstaat de kunst jonge spelers te motiveren en voetballend beter te maken;
  • verzorgt de trainingen (dinsdag- en donderdagavond) van het 1ste elftal; • begeleidt en coacht alle wedstrijden van het 1ste elftal;
  • speelt een belangrijke rol in de doorstroming van talentvolle jeugd naar de selectie en stemt daarover intensief af met de trainingsstaf (in het bijzonder 2de en O19-1), Hoofd Opleidingen en Bestuurslid TZ Jeugd;
  • overlegt regelmatig met de trainer 2de elftal, trainer O19-1 en technische commissielid seniorenselectie.

Onze ideale kandidaat:

• is minimaal in het bezit van het trainersdiploma UEFA B/TC2;
  • heeft ervaring op het gebied van coaching, begeleiding en trainingen;
  • is gericht op doorstroming van eigen jeugd en heeft tot doel om spelers, trainersstaf en zichzelf verder te ontwikkelen;
  • is ambitieus en heeft voldoende oog voor de verenigingsstructuur/cultuur waarin prestatie (op minimaal 3de klasse niveau ) en plezier samen op gaan;
  • communiceert gemakkelijk en eerlijk met spelers, begeleiding en de rest van de vereniging;
  • is zichtbaar betrokken bij de hele vereniging en heeft een uitermate positieve en sociale houding;
  • is bekend met/werkt met videoanalyse en andere innovatieve ondersteunende hulpmiddelen.

Pas jij in dit ambitieuze profiel? En ben een van voetbal bezeten, sociaal vaardige trainer die ons gaat helpen verdere stappen te zetten? Stuur dan je reactie naar onze voorzitter, Jakob Boelens: voorzitter @sportclublochem.nl. Voor meer informatie kun je altijd even met hem bellen: 06 51 45 31 78.