• O13-2 Vliegende start met toernooiwinst bij FC Trias

Het nieuwe team van jongens O13-2 heeft zondag bij FC Trias de toernooiwinst binnengehaald. Dit deden ze met de volle winst en geen tegendoelpunten. Casper en Jort hebben nog maar twee keer met de heren getraind maar ze waren in staat om hen klaar te stomen voor deze volle overwinning. De eerste wedstrijd werd gespeeld tegen VFL Vreden O13-2. Vanaf de aftrap werd er goed gevoetbald. Mooie combinaties en er werd goed overgespeeld, we kregen wel erg veel ruimte en zonder een kans weg te geven werd de uitslag 2-0.

Tijdens de wedstrijdbespreking heeft de technische staf de jongens nog even gewaarschuwd dat de ruimtes bij de volgende wedstrijd wel kleiner zouden kunnen zijn en het tempo hoger. Alert en scherp gingen de jongens het veld op tegen SP Neede O13-2. Ondanks de 30 graden werd ook deze tweede wedstrijd met 2-0 gewonnen en wederom goed spel. Niets leek erop dat dit team nog maar één week met elkaar voetbalt en zelfs nog nooit op een groot veld heeft gespeeld. De derde wedstrijd tegen VFL Ramsdorf O13-1 uit Duitsland zou wel eens de keerzijde kunnen zijn. Het team was fysiek sterk en met diepe ballen en snelheid zouden ze ons wel eens kunnen verrassen. De achterhoede had in deze wedstrijd duidelijk meer werk te doen. Maar na een mooie combinatie viel na een kwart wedstrijd de 1-0 voor Lochem. Dit gaf duidelijk meer lucht en werd er weer wat vrijer gevoetbald. Ramsdorf bleef de bal maar met lange trappen naar voren spelen. We lieten ons daardoor niet van de wijs brengen maar bleven voetballen en de combinaties zoeken. De wedstrijd eindigde in een 1-0 overwinning.

De laatste wedstrijd tegen FC Trias 013-1, was op papier niet de moeilijkste. Dit team verloor al met grote cijfers en dat bleek ook wel. We kwamen gemakkelijk tot scoren. Ondanks weinig tegenstand werd er slim gevoetbald wat resulteerde in een overwinning van maar liefst 7-0. Hiermee werd de cup binnen gehaald! Een prachtig begin van dit team. Dat beloofd wat voor het komende seizoen…

De opstelling tijdens dit toernooi: Keeper: Kjell Liet Rechtsback: Mees Drabbe / Ingmar Zwierenberg Laatste man: Boris Boelens Linksback: Pascal Meutstege Voorstopper: Thomas Gersen Rechts half: Joep Harselaar / Mees Drabbe Mid-mid: Hugo Rensen Links half: Storm van der Vugt Rechtsbuiten: Brent Vrielink Spits: Diede Slotboom Linksbuiten: Chiel Maat