• Onze meiden populair bij de regioteams

De meiden bij Sportclub Lochem hebben er weer een mogelijkheid bij om extra te trainen met meiden van andere clubs uit de regio. Naast de al bekende regioselecties in Deventer en Enschede, is nu de MVVA (Meiden Vrouwen Voetbal Achterhoek) opgestart in Doetinchem. Liranda Gashi (MO13-1) gaat met een groep van 25 talenten 1x per week trainen en geregeld oefenduels en toernooien voetballen.

MVVA is opgezet omdat er voor meiden uit de regio Doetinchem geen mogelijkheid was om in hun directe omgeving bij regioselecties aan te sluiten. Enschede, Deventer en Arnhem waren de dichtstbijzijnde opties. Eind 2019 is er een selectie trainingsdag georganiseerd waar ruim 80 meiden, onder begeleiding van De Graafschap trainers en scouts, een poging deden bij de MVVA te komen. Dat is Liranda dus gelukt. Gefeliciteerd!
Net als in Deventer en Enschede het geval is, gaat Liranda 1x per week in Doetinchem trainen, naast de trainingen die ze bij haar eigen team meedoet. Komende zomer biedt de MVVA, net als in Deventer, opnieuw de gelegenheid om geselecteerd te worden. Dan voor de lichtingen 2008 en 2009. Wie weet of er dan nog meer meiden van Sportclub Lochem geselecteerd gaan worden!
Liranda is zeker niet de eerste die geselecteerd is voor een regioteam (wel bij de MVVA, trouwens). In Deventer trainen Marein Olde Reuver of Briel (JO13-3), Eline Melcher (MO13-1), Vivianne Zwiers (MO17-1), Sas Staal (MO19-1) en Bodine Horstman (MO19-1) al enige tijd met hun leeftijdgenoten in regioteams mee. In Enschede kan Norah van Ee (JO15-1) weer aansluiten zodra ze hersteld is van haar blessure.

Leuk om te weten: op zondag 15 maart spelen de regioteams Achterhoek MO13 (met Liranda) en Deventer (met Marein en Eline) tegen elkaar op het hoofdveld van Sportclub Lochem. Aanvang is 12.00 uur.