• Onze nieuwe hoofdtrainer aan het woord

Kick off nieuwe selectie
Op zondagavond 3 juli is de eerste bijeenkomst geweest met de nieuwe selectie van sportclub Lochem. In de selectie voor het aankomende seizoen zijn er enkele wijzigingen. Zo zijn er enkele spelers gestopt, lager of elders gaan voetballen. Waar spelers vertrekken komen er weer andere spelers voor terug en dit is gelukkig ook bij Sp.Lochem het geval. Er zijn een aantal nieuwe jeugdspelers doorgekomen en daarnaast heten we een aantal nieuwe spelers welkom. (zie foto) In een later stukje meer hierover.

Ook in de staf van het tweede elftal is er verandering gekomen. Door de verandering van speeldag van het tweede moeten we helaas op zoek naar een nieuwe trainer, dit omdat Toon op de zaterdag niet beschikbaar is.
We zijn heel blij met de komst van Marcel Kolkman als nieuwe leider van Lochem 2 . Marcel heeft ervaring als leider en heeft dit een aantal jaar gedaan als leider van destijds de A1. Hij zal de nieuwe (nog aan te stellen) trainer van Lochem 2 gaan ondersteunen en met raad en daad bijstaan. Ook de positie van grensrechter van het eerste elftal verandert. Joost Driessen gaat deze rol overnemen van Eddo Siebelink. De rest van de staf van de selectie blijft intact.

De voorbereiding.
Op deze avond heb ik me als nieuwe hoofdtrainer voorgesteld aan de nieuwe selectie. Helaas gebeurde dit later dan gepland en gehoopt in verband met de nacompetitiewedstrijd tegen Fleringen. Al eerder in het seizoen heb ik ook een kennismaking georganiseerd met de jeugdspelers die overkomen, het tweede elftal en met enkele leiders van de lagere senioren. Dit om de overstap naar de selectie zo makkelijk mogelijk te maken en iedereen uit te nodigen om aan te sluiten of te behouden voor de selectie.

Na mijzelf voorgesteld te hebben, hebben we het plan de campagne van de voorbereiding besproken. We starten op dinsdagavond 9 augustus met de training. Op deze dag zijn ruim 20 van de 33 selectiespelers weer terug van vakantie en kunnen we met de jongens beginnen aan de voorbereiding. De spelers krijgen tot dit eerste trainingsmoment de gelegenheid om te blijven trainen. Dit zal zijn op de dinsdagavond onder leiding van Bart en Roderick van fysio Veeze zijn om zo fitter aan de voorbereiding te beginnen. Beide heren hebben een plan opgesteld voor deze avonden om de jongens zo fit mogelijk aan de voorbereiding te laten beginnen. Deze avond is overigens vrijblijvend voor de selectiespelers. Uiteraard moeten ze naast deze avond ook nog zelf aan de bak om hun conditie op peil te houden. Dit om zo fit mogelijk aan de aftrap van de eerste oefenwedstrijd te verschijnen. Deze zal zijn op dinsdagavond 23 augustus om 20.00 in en tegen Sv Almen.

Ik kijk er erg naar uit om te beginnen en hoop de vaste volgers en supporters van de selectie van Sportclub Lochem te zien of te spreken rondom de trainingsavonden of wedstrijden om nader kennis te maken.

Voor nu wens ik iedereen een fijne vakantie, en tot ziens op Sportpark De Elze!

Laurens Leussink
Hoofdtrainer Sportclub Lochem