• SP Lochem en corona: iedereen blijft meedoen

Hoewel er dit seizoen niet meer in competitieverband wordt gespeeld, draait een aantal zaken gewoon door bij Sportclub Lochem. Zo zijn de velden bemest en werken de maairobots weer. Over een aantal weken zullen de velden er in ieder geval weer mooi bij liggen. Laten we hopen dat we er nog dit seizoen plezier van kunnen hebben.

Met het stilvallen van de competitie loopt Sportclub Lochem een hoop inkomsten mis. Naast de contributie en sponsoring zijn de verkopen vanuit de kantine onze belangrijkste bron van inkomsten. We hebben een analyse gemaakt van het zou betekenen als we de rest van het seizoen geen inkomsten meer hebben uit de kantine. Conclusie: die tegenvaller kunnen we dragen, maar dan moeten we verder geen gekke dingen doen.

Moeite de contributie te betalen? Dan zoeken we een oplossing
Als bestuur kunnen wij ons voorstellen dat sommige leden door de coronacrisis moeite hebben hun contributie te voldoen. Als dat ook voor jou geldt, kun je contact opnemen met onze penningmeester Gerrit Aanstoot, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken. Uiteraard moeten wij als vereniging goed op onze uitgaven en inkomsten letten (de beperkte contributieverhoging met ingang van 1 juli 2020 is een noodzakelijke maatregel), maar het allerbelangrijkste blijft voor ons dat iedereen mee kan doen, en dat iedereen kan blijven meedoen. Ook wanneer onze leden geraakt worden door de financiële gevolgen van deze crisis.

Hoe gaat het de komende maanden verder?
Op dit moment is het nog lastig te zeggen wat de komende maanden ons verder gaan brengen en of we elkaar voor de zomer nog kunnen treffen op de club. Volgende week hebben we een (online) bestuursvergadering, waarin we met alles dat we nu weten, proberen vooruit te kijken. Snel daarna zullen we op de website een vraag-en-antwoordlijst publiceren, zodat iedereen weer op de hoogte is. En tot die tijd: blijf sterk, blijf gezond en #blijfthuis

Gelukkig houden we ons als Nederlanders en ook als Sportclub Lochemmers goed aan de overheidsmaatregelen. Het is rustig op straat en doodstil op De Elze. Voor sommigen van onze leden, onze vrijwilligers en ook onze sponsoren is het een zware en onzekere tijd. Namens het bestuur willen we hen allemaal een hart onder de riem steken: blijf sterk en blijf gezond! En als we als vereniging iets voor jullie kunnen doen, hoe klein ook: laat het ons weten per mail: voorzitter@sportclublochem.nl

Met sportieve groet
Bestuur Sportclub Lochem