• Speciale samenwerking tussen Sportclub Lochem en Witkampers!

Voetbal is de populairste teamsport van Nederland. Maar voor een grote groep Nederlanders is het niet vanzelfsprekend dat zij deze sport uit kunnen oefenen. Voor mensen met een lichamelijke en/of een verstandelijke beperking of Autisme (ASS) zijn aanpassingen nodig om te kunnen voetballen.

In de competitie staan Witkampers en Sportclub Lochem het komende seizoen wederom lijnrecht tegenover elkaar! Maar bij speciaal voetbal hebben wij de samenwerking gezocht

Witkampers is in 2016 al begonnen met Speciaal Voetbal en met succes! Na de promotiedag in 2016 zijn zij met 6 spelers begonnen. Inmiddels hebben ze een mooie groeiende groep die elke zaterdag van 10:00 uur tot 11:00 uur een uurtje trainen. Door samen te werken met Witkampers hopen beide clubs meer jongeren binnen de gemeente Lochem de kans te geven om te kunnen voetballen.

Iedereen doet mee en mag zichzelf zijn!
Speciaal Voetbal is, kort gezegd, voor iedereen vanaf 6 jaar voor wie het om welke reden dan ook niet lukt om mee te spelen in een regulier voetbalelftal. Meedoen is belangrijker dan goed kunnen voetballen. “Iedereen voetbalt op een manier die bij hem of haar past. Ieder kind mag zichzelf zijn”. De trainers en begeleiders hebben een voetbalachtergrond en affiniteit met en kennis van de doelgroep.

Zaterdag 16 september promotiedag en voetbalclinic bij Sportclub Lochem
Op zaterdag 16 september is er een promotiedag in Lochem op sportpark De Elze en is iedereen die interesse heeft van harte welkom om mee te doen of te kijken naar een training van het Speciaal Voetbal team van de Witkampers. Hierbij zijn zowel trainers van Witkampers als Sportclub Lochem betrokken. De training is van 09:45 uur tot 10:45 uur op het hoofdveld van Lochem.

Heb je belangstelling in het Speciaal Voetbal?
Kom dan naar de promotie dag op 16 September in Lochem en train gezellig een keertje mee! Gewoon even sfeer proeven mag natuurlijk ook! Het team traint iedere zaterdagmorgen van 10.00 tot 11.00 uur, meestal op het hoofdveld van de Witkampers.

wil je meer informatie?
De contactpersonen van Witkampers Speciaal Voetbal en Sportclub Lochem Speciaal Voetbal zijn:
Bert Gotink van Witkampers: speciaalvoetbal@witkampers.nl of via 06-22840750
Hans Klomphaar van Sportclub Lochem: hansklomphaar@hetnet.nl of via 06-27306976