• TC Update - Teamindeling, Trainers Junioren & Zomer-trainen

Graag willen we als TC nog een paar belangrijke dingen met jullie delen.

Allereerst over de teamindeling voor de jeugd. Deze zal op zondag 21 juni op de site van Sportclub Lochem verschijnen. Eerder hebben we al in detail uitgelegd hoe het indelen bij onze vereniging plaatsvindt. Voor meer informatie verwijzen we daarnaar.

Na 21 juni wordt er niet meer getraind met de oude teams. Omdat we samen met het bestuur graag willen dat iedereen – na de Corona pauze – de mogelijkheid heeft om nog een tijdje door te voetballen op de Elze, in elk geval tot de start van de zomervakantie denken we momenteel na hoe we dit vorm kunnen gaan geven. Meer informatie hierover volgt snel.

Tenslotte misschien wel het belangrijkste deel van dit bericht: we zoeken trainers in de junioren!! We hebben een mooie stap gemaakt in de pupillen met het opleiden van “jeugdtrainers”, junioren die training geven. Hier zijn we hartstikke trots op. We hebben de Lochem Academy met jeugdtrainers, en we hebben jongelingen die vrijwillig als coach op zaterdag een O9, O10, O11, O12 en O13 team begeleiden. Het wordt een te lange lijst maar ik zou deze helden het liefst allemaal willen noemen. “Iedereen doet mee” in optima forma

In de junioren, vanaf ongeveer O13 tot O19 werkt dit niet en hebben we gewoon ouders, grootouders of andere enthousiaste volwassenen als trainers nodig. Een aantal mensen hebben we al gepolst maar zolang de indeling niet bekend is, blijft het gecompliceerd om voetbalgekke vaders of moeders voor het trainen en/of coachen van een team te vragen. Na 21 juni gaan we dat natuurlijk weer doen – we vragen mensen persoonlijk of benaderen ouders van een team als geheel - maar liever nog krijgen we spontane aanmeldingen. Denk er alvast eens over na of je het wilt en laat het weten. Het is zo mooi om te doen. Wij ondersteunen graag met oefenstof en oefentrainingen, net zoals we bij de pupillen doen!

Want de club...., dat ben jij ook!!

Namens de TC
Pieter Franssen