• Trainingen voor de jeugd hervat op 29 april

De jeugd van Sportclub Lochem mocht alweer voetballen vanaf woensdag 29 april, maar sinds 11 mei mogen ook de senioren weer trainen op De Elze. Dat is goed nieuws, maar vraagt van ons allemaal nogal wat organisatie.

Want zoals bekend, gelden er verschillende maatregelen vanuit de rijksoverheid en het RIVM. Ook met de gemeente Lochem onderhouden we nauw contact. De gemeente juicht de herstart van harte toe, maar geeft ook aan nauwlettend toe te zien op het naleven van de regels. De afgelopen dagen hebben bestuur en TC overlegd over hoe we bij Lochem zo veilig mogelijk kunnen voetballen. We hebben verschillende maatregelen genomen. Deze lees je in deze flyer.

Wanneer start jouw team weer?
Omdat we – zowel op het veld als in het verkeer om het sportpark - meer ruimte moeten creëren tussen teams, trainers en spelers, zullen we het bestaande trainingsschema hier en daar om moeten gooien. Niet alle teams zullen al twee keer per week kunnen trainen. Ook hiervoor geldt, dat je van je trainer te horen krijgt welke trainingstijd(en) voor jouw team geldt. We trainen zoveel mogelijk op kunstgras, om het natuurgras te ontzien.

Aangepaste trainingstijden
Omdat we – zowel op het veld als in het verkeer om het sportpark - meer ruimte moeten creëren tussen teams, trainers en spelers, zullen we het bestaande trainingsschema hier en daar om moeten gooien. Ook hier geldt, dat je van je trainer te horen krijgt welke trainingstijd voor jouw team geldt. We trainen zoveel mogelijk op kunstgras, om het natuurgras te ontzien.

#iedereenmagmeedoen
Het kabinet en ook de gemeente Lochem hebben verenigingen verzocht ook niet-leden toe te laten op de club. Hier geven we graag gehoor aan, ook omdat het een mooie manier is om kinderen kennis te laten maken met de club. Vanaf 4 mei is dit toegestaan. Dan hebben we de eerste opstartweek gehad en zijn we een beetje gewend aan het voetballen in tijden van corona. Vigdis de Mul is de komende maanden het aanspreekpunt voor ouders en kinderen die geen lid zijn en wel willen meedoen. Zij is te bereiken via prcommissie@sportclublochem.nl Tot aan de zomervakantie mogen niet-leden kosteloos meetrainen.

Tot slot
Omdat dit voor iedereen een nieuwe situatie is, zal niet alles meteen goed gaan. Er zullen ook vragen en onduidelijkheden zijn. Blijf positief, help elkaar en stel je vragen. We zullen dit met elkaar als vereniging moeten doen. Een kans bij uitstek om te laten zien dat we een sterke vereniging zijn!

Bestuur en TC Sportclub Lochem