• Sportclub Lochem start met walking football

Zestig jaar of ouder en toch lekker blijven voetballen? Dat kan met Walking Football, een initiatief van de Eredivisie, KNVB en het Nationaal Ouderenfonds. Ook Sportclub Lochem start binnenkort met Walking Football.

Walking Football is een variant op het reguliere voetbal en is afkomstig uit Engeland. Bij dit speltype mag er alleen (snel)gewandeld worden en dus niet gerend. Dit om blessures te voorkomen maar vooral ook om iedereen de mogelijkheid te bieden mee te doen.
Ook in Lochem kan binnenkort deze bijzondere beweegvorm worden beoefend. Bij voldoende belangstelling is het de bedoeling om deze activiteit op de woensdagmiddag vanaf 15.00 uur op het kunstgrasveld van Sportclub Lochem te laten plaatsvinden. Na een warming up en een korte training worden er enkele wedstrijden gespeeld van 15 minuten. Vanzelfsprekend zijn alle mogelijkheden van Sportclub Lochem beschikbaar en kan er gebruik worden gemaakt van kleedkamer, douches en is er na afloop gelegenheid voor een gezellige “derde” helft, uiteraard onder het genot van een warm en/of koud drankje.

Regels
Walking football wordt gespeeld met zes tegen zes, zonder keepers. Ook ontbreekt er een scheidsrechter. Slidings mogen niet worden gemaakt en lichamelijk contact is verboden. Het speelveld is ongeveer een kwart van een normaal veld en er wordt gespeeld met zogenaamde pupillendoeltjes.
Scoren mag alleen vanaf de helft van de tegenstander. De bal dient altijd onder heuphoogte te blijven. De nadruk bij deze tak van sport ligt op het positiespel. Het is de perfecte variant voor mensen die lang niet meer hebben gevoetbald of pas op late leeftijd willen beginnen met voetbal. Plezier en sociale contacten staan voorop.

Belangstellenden kunnen zich aanmelden bij: Johan Dollekamp: 06 21982012.
Dit kan ook via de mail : johandollekamp.jd@gmail.com