Walking Football

In januari stond er op deze website een oproep voor belangstellenden voor Walking Football bij Sportclub Lochem. Ook in de pers konden 60-plussers lezen dat ze zich voor dit fenomeen konden aanmelden. Uitgangspunt was 12 deelnemers om te kunnen starten. Tot dusver meldden zich 8 belangstellenden aan. Het coronavirus gooide vervolgens roet in het eten. Neemt niet weg dat het nog steeds de bedoeling is om deze activiteit op te starten. Zodra we corona de baas zijn, roepen we iedereen op voor een kennismakingsbijeenkomst. Op de woensdagmiddag vanaf 14.30 uur kan er optimaal gebruik worden gemaakt van het complex van Sportclub Lochem. Het is de bedoeling hiervoor het kunstgrasveld te gebruiken. Alle noodzakelijke materialen, kleedkamers, douches en kantine zijn beschikbaar.

Walking Football is een variant op het reguliere voetbal en is afkomstig uit Engeland. Bij dit speltype mag er alleen ge(snel)wandeld worden. Dit voorkomt blessures en biedt iedereen de mogelijkheid om mee te doen. Er wordt 6 tegen 6 gespeeld zonder keepers. Er is geen scheidsrechter, slidings mogen niet worden gemaakt en lichamelijk contact is verboden. Het speelveld is een kwart van een normaal veld. Scoren mag alleen vanaf de helft van de tegenstander in pupillendoeltjes. De bal dient altijd onder heuphoogte te blijven. Het is de perfecte variant voor mensen die een periode niet hebben gevoetbald of die op late leeftijd willen beginnen met voetbal. Plezier en contacten staan voorop. Na een warming up en een korte training worden er elke woensdag enkele wedstrijden gespeeld van 15 minuten. Aansluitend is er gelegenheid voor een gezellige derde helft.

Belangstellenden kunnen zich aanmelden bij: Johan Dollekamp op telefoonnummer 06-21982012​. Mailen naar Johan kan natuurlijk ook via: johandollekamp.jd@gmail.com