• Workshop positief coachen

Het trainen van een team is niet eenvoudig. Natuurlijk is goede en leerzame oefenstof belangrijk, maar er komt veel meer bij kijken als je trainer bent. Al die andere dingen zijn net zo belangrijk en daar willen we als Sportclub Lochem ook aandacht aan besteden.

Hoe geef je structuur, hoe stimuleer je spelers, wat is het belang van individuele aandacht en hoe leer je spelers meedenken. Deze 4 dingen kom je altijd tegen, of je JO9-4 traint, MO13-1 of JO19-1. Dit vinden we als club zo belangrijk dat de Fair Play Commissie in samenwerking met de KNVB voor alle trainers in de jeugd de basiscursus “positief coachen” hebben georganiseerd.

De afgelopen 2 maandagavonden gingen de trainers hiermee aan de slag.  Dit was niet alleen een avond luisteren, maar het was vooral ook samen praten hierover. De cursus werd geleid door Gert Bloemendal van de KNVB.