• update coronamaatregelen per 1 juli

De bal gaat snel weer rollen!

Met de woensdagavond aangekondigde versoepelingen van de coronamaatregelen komt de start van het nieuwe voetbalseizoen wederom een flinke stap dichterbij, zowel voor de voetballers als voor bezoekers van de wedstrijden.

Startdata

Alle amateur- en profteams kunnen zich dus op een gedegen wijze gaan voorbereiden op het nieuwe seizoen Om het coronavirus onder controle te houden, heeft het kabinet op 21 april alle voetbalwedstrijden verboden tot 1 september. Deze maatregel vervalt per 1 juli en sporten zonder fysieke beperkingen (zoals het onderling 1,5 meter afstand moeten houden) is vanaf dezelfde datum toegestaan. Alle amateur- en profteams kunnen zich dus op een gedegen wijze gaan voorbereiden op het nieuwe seizoen.

Voor het hoogste niveau duurt het zes tot acht weken om wedstrijdfit te worden. De beoogde start van de Eredivisie is op 12 en 13 september en volgt daarmee op twee interlands op 4 en 7 september. Naar de aanvangsdatum van de Keuken Kampioen Divisie wordt nog nader gekeken.

De competities in het amateurvoetbal kunnen nagenoeg starten op de reguliere data van de speeldagenkalender.

lees ook: https://www.sportclublochem.nl/nieuwe-versoepelingen-coronaregels