• Vrouwen 1 bij Sportclub Lochem

Het gaat komend seizoen echt gebeuren. Ruim tien jaar nadat het eerste meisje lid werd van Sportclub Lochem, speelt er komend seizoen een Vrouwen 1 in de kleuren van Sportclub Lochem. Dat dit gebeurt, is het bewijs dat meiden-, en vrouwenvoetbal in de loop van de jaren een volwaardig onderdeel van de club is geworden.

Het is nog maar een decennium geleden dat de eerste meiden zich aanmelden bij Sportclub Lochem in wat toen nog de E-tjes (O11) heette. In de D-tjes (O13) werden dat er al snel meer, En in O15 werd een meidenteam gevormd. Een flink deel van dat team gaat nu het hart vormen van ons eerste seniorenteam in de standaard competitie: Vrouwen 1. De selectie zal worden getraind en gecoached door Henk Hagen, die deze groep inmiddels alweer 7 jaar! onder zijn hoede heeft.

We zijn er trots op dat er na jaren hard werken aan groei en een plek in de club, nu een volwaardige meiden-, en vrouwenvoetbal tak binnen Sportclub Lochem staat. Naast Vrouwen 1 hebben we in alle junioren leeftijden een meidenteam. En is voor meiden die met jongens willen voetballen ook nog gelegenheid om dat te doen. Daarnaast zien we, zelfs in de corona periode, het aantal meiden dat in de pupillen komt spelen toenemen. En ook voor vrouwelijke recreanten is er al een aantal jaren ruimte om te trainen en op vrijdagavond (net als de mannen) competitie te spelen op een half veld. Dit team zoekt nog een trainer om ze op donderdagavonden stap voor stap verder te helpen.

Ook het bestuur heeft aangegeven trots te zijn op de groei van het meidenvoetbal, uitmondend in een Vrouwen 1 die volledig uit de eigen opleiding komt. Om de wil om vrouwen-, en mannenvoetbal gelijkwaardig te behandelen, kracht bij te zetten heeft het bestuur aangegeven dat Vrouwen 1 binnen de club dezelfde status en faciliteiten krijgt als mannen 1 en 2. Dat is voor de meiden (en nu ook vrouwen) heel goed nieuws en een welkome vorm van erkenning na jarenlang vechten voor een volwaardige plek binnen de club.

Vrouwen 1 gaat haar wedstrijden spelen op zaterdag, thuisduels om 14.30 uur. Kom je ze supporteren? Dat vinden ze heel leuk! Wil je komend seizoen onderdeel zijn van deze groep enthousiaste voetbalsters en hun eerste seizoen in de senioren? Het team is nog op zoek naar een vlagger. Lijkt je dit wat? Meld je dan bij, of vraag naar, Henk Hagen of Frank Wielaard.