• VV Twenthe 1 - Sportclub Lochem 1

Verslag VV Twenthe 1 - Sportclub Lochem 1

Na een – in alle opzichten – intensief trainingsweekend in het Brabantse Mierlo, moest ons eerste team op dinsdagavond 13 september aantreden tegen VV Twenthe uit Goor.

Deze wedstrijd was voor de mannen uit Lochem de tweede wedstrijd in het kader van de KNVB bekercompetitie. De eerste wedstrijd ging verloren tegen ABS uit Bathmen, dus de mannen hadden wat goed te maken op het kunstgras in Goor.

Bijna iedereen was fit. Thijs van Oostrum was maandag geopereerd aan zijn kruisband en is dus langdurig uitgeschakeld. Thijs: een goed en voorspoedig herstel toegewenst.

De wedstrijd begon voorspoedig voor Sp. Lochem. Amper uit de kleedkamer scoorde Thomas Meurs uit de eerste de beste aanval meteen de 0 – 1.
Dit beloofde veel goeds. Helaas waren er verder in de eerste helft weinig hoogtepunten te bespeuren. Twenthe liet zich inzakken en probeerde met lange ballen gevaar te stichten, wat niet lukte en Lochem probeerde voetballend de Twentse verdediging te doorbreken, wat helaas ook niet god lukte.
Het enig hoogtepuntje was nog een mooi strak laag schot van Vincent Terlet, welk schot met moeite door de Twentse doelman gered kon worden.

Hoogste tijd voor een warme kop thee in de rust.

Het begin van de tweede helft was een spiegelbeeld van de eerste helft: voordat Lochem het in de gaten had, lag de bal al in het Lochemse doel: 1 – 1.

Lochem nam vervolgens voortvarend het initiatief over en na een mooie aktie van Thomas Meurs scoorde hij zijn tweede doelpunt van deze avond: 1 – 2.

Kort daarna schoot Etienne de Jager na een mooie aanval net voorlangs het doel van Twenthe.

Lochem probeerde het karwei te klaren, maar kon helaas voetballend de Twentse muur niet doorbreken. Twenthe loerde op de lange bal en had daarbij nu wel succes: 2 – 2. Helaas ging de Lochemse verdediging bij deze goal niet helemaal vrijuit.

In de slotminuten was er nog een scrimmage voor het Twentse doel, maar de bal ging er helaas niet in zodat de uitslag uiteindelijk 2-2 bleef.

Al met al niet een makkelijke wedstrijd voor de jonge ploeg uit Lochem. Zaterdagavond om 19.00 uur in Hengevelde volgt de derde wedstrijd uit de bekercompetitie tegen W.V.V.’34.