• Update coronamaatregelen per 18 & 25 februari

Versoepelingen per 18  en 25 februari

De informatie op deze pagina is aangepast na de persconferentie van het kabinet van 15 februari 2022.

Lees op *deze pagina* welke coronamaatregelen nu gelden. Deze gelden in ieder geval tot en met dinsdag 15 maart 2022.

Nieuwe Coronaregels per 14 januari

januari

De informatie op deze pagina is aangepast na de persconferentie van het kabinet van 14 januari 2022.

Lees op *deze pagina* welke coronamaatregelen nu gelden. Deze gelden in ieder geval tot en met dinsdag 25 januari 2022.

___________________________________________________________________________________________________________

Nieuwe Coronaregels per 11 januari

Per 11 januari 2022 zijn er wederom nieuwe regels. SP Lochem volgt hierbij in navolging van de KNVB het noc-nsf-protocol-verantwoord-sporten-v20220111

Nieuwe Regels in een notedop (Algemeen)

Sporten op buitensportlocaties is mogelijk t/m 17 jaar tussen 05.00 en 20.00 uur en voor 18 jaar en ouder tussen 05.00 en 17.00 uur:

• voor volwassenen vanaf 18 jaar is buiten sporten toegestaan met maximaal 2 personen op 1,5 meter afstand;
  • kinderen en jongeren tot en met 17 jaar kunnen buiten sporten en onderlinge wedstrijden spelen op de eigen club; zij hoeven daarbij geen 1,5 meter afstand te houden;

Wat betekent dit in de praktijk bij SP Lochem

Trainen in de avonduren

• Vanaf dinsdag 11 januari mag jeugd t/m 17 jaar weer in de avond trainen. Daardoor kunnen we met de jeugd weer min of meer terug naar het hoofdschema maar trainen mag slechts tot 20:00, dus dat betekent vanzelfsprekend dat we ons allemaal een beetje moeten aanpassen.
  • Alle trainingen voor de jeugd beginnen 15 minuten eerder en stoppen 15 minuten eerder
  • We moeten dit schema-technisch wederom “samen doen”. Op bepaalde tijden – vooral op maandag en woensdag - zal het drukker zijn op de velden. Geef elkaar de ruimte. Als we elkaar helpen is er plek zat om te trainen. Geef teams die na jou komen bijvoorbeeld de kans om alvast warming-up te doen op een klein deel van het veld.
  • Trainers van jeugdteams die normaliter na 20:00 trainen zijn apart geinformeerd over nieuwe trainingstijden.
  • Voor senioren en O19 spelers die reeds 18 jaar oud zijn geldt helaas dat ze – als onderdeel van de regels - niet kunnen trainen in deze opzet.
  • De kleedkamers en de kantine zijn dicht en als trainer ben je ervoor verantwoordelijk dat het hele team om 20:00 het complex heeft verlaten en alle spullen zijn opegruimd. Stop alsjeblieft op tijd

Wedstrijden

• Teams met Jeugd t/m 17 jaar mogen onderlinge wedstrijden spelen op de eigen club. Wedstrijden tegen andere verenigingen zijn niet toegestaan.
  • Toeschouwers zijn niet toegestaan

Algemene richtlijnen

Deze zijn gebaseerd op de landelijk geldende maatregelen.

• Was vaak je handen met water en zeep, juist ook voor en na bezoek sportlocatie;
  • Schud geen handen;
  • Neem de gebruikelijke veiligheids- en hygiëneregels voor iedereen in acht
  • Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen;
  • Ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid,verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak: dit geldt voor iedereen;
  • Indien bij een sporter/kaderlid Covid-19 wordt vastgesteld, zijn er richtlijnen vanuit de overheid die moeten worden gehanteerd. De GGD geeft aan welke quarantaine maatregelen noodzakelijk zijn. Dit kan per situatie en regio verschillen;
  • Sporters kunnen worden geweigerd of naar huis worden gestuurd tijdens de training bij (vermoeden) van klachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, of koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak.

3 december 2021:
Leuker kunnen we het niet maken....

Het leek Sportclub Lochem goed om iedereen nog eens te wijzen op de coronamaatregelen die gelden voor onze club en waar we ons ook aan moeten houden. We begrijpen best dat het lastig is voor iedereen, maar als we dit met elkaar oppakken, des te eerder kunnen we weer zonder beperkingen sporten en genieten van het mooiste spelletje ter wereld. Hieronder de nu geldende regels:

• Voor publieke binnenruimtes van sportlocaties, zoals sportkantines, kleedkamers en toiletten, is een coronatoegangsbewijs verplicht voor iedereen vanaf 18 jaar. Ook 1,5 meter afstand houden en het dragen van een mondkapje (vanaf 13 jaar) is verplicht. dit geldt ook voor onze vrijwilligers.
  • Er mag geen publiek aanwezig zijn bij amateursport of professionele sport.
  • Alle binnen- en buitensportlocaties zijn gesloten tussen 17.00 uur en 05.00 uur.
  • we kunnen geen gebruik meer maken van de bestuurskamer en de leiderskamer voor wedstrijdbesprekingen.

Natuurlijk gelden ook nog de volgende basisregels voor iedereen:

• Was vaak en goed je handen.
  • Hou 1,5 meter afstand.
  • Blijf thuis bij klachten en laat u direct testen.
  • Zorg voor voldoende frisse lucht.

We moeten met z'n allen nog even door de zure appel heen bijten, maar we doen het tot nu toe prima. Er zijn geen grote corona-brandhaarden bekend en gelukkig hebben we ook nog niet hele teams terug moeten trekken uit de competitie. Zo blijkt maar weer: IEDEREEN DOET MEE BIJ SPORTCLUB LOCHEM!

Om volledig op de hoogte te blijven zullen we zoveel en zo snel mogelijk updates plaatsen wanneer dat aan de orde is. Bekijk ook eens onderstaande nieuwsberichten, zo ben je helemaal bij voor wat betreft de coronaperikelen bij onze club.

Corona en de competities
Corona en de trainingen